Wakacje

Wiza do Turcji – kup wcześniej online!

Dla wszystkich wygodnych oraz chcących oszczędzić swój czas na tureckich lotniskach, pojawiła się możliwość wcześniejszego kupienia tureckiej wizy! Dla przypomnienia jest ona obligatoryjnie płatna dla każdego, który przekracza granicę turecką.

Wiza turecka przypomina bardziej rodzaj opłaty turystycznej, na której nieźle tureckie państwo zarabia. Zero formalności, podróżując chociażby do popularnego Egiptu trzeba wypełnić wcześniej odpowiedni wniosek. Tu otrzymujemy jedynie wklejkę do paszportu za symboliczne 15 euro bądź 20 dolarów od osoby.



Aby uprościć całą procedurę jeszcze bardziej (brawo!), stworzona została specjalna strona, na której możemy dokonać zakupu wizy – https://www.evisa.gov.tr/en/. Funkcjonuje w dwóch wersjach językowych, tureckiej i angielskiej. Na niej w trzech krokach można kupić wizę, opłacić ja kartą kredytową (Visa, Mastercard) i wydrukować odpowiednie potwierdzenie, które trafia na nasz adres email.

Wiza turecka w trzech krokach

Na pierwszym etapie będziemy musieli określić kraj pochodzenia oraz rodzaj dokumentu – w przypadku wypadów turystycznych będzie to paszport (ordinary passport). Przepisujemy kod zabezpieczający i klikamy „Save and continue”.

1krok

Wiza jest przyznawana na okres 90 dni, więc naszym zadaniem będzie określenie dokładnego terminu przybycia do Turcji – w tym przypadku 28 kwietnia. W okienku wyświetli się jednocześnie data, do której ważna będzie nasza wiza. Przechodzimy dalej klikając „Save and continue”.

2krok

W kolejnym etapie będziemy musieli wprowadzić najważniejsze informacje, w tym dane z paszportu. Na poniższym screenie tłumaczę poszczególne rubryki. Po upewnieniu się, że wszystkie dane są wprowadzone prawidłowo, klikamy „Save and continue”.

3krok

Jeżeli wszystkie pola zostały prawidłowo wypełnione (uwaga, w polu adres nie może być myślnika używanego u nas przy podawaniu kodów pocztowych), wyświetli się plansza, która informuje nas o pomyślnym zakończeniu pierwszego etapu. Na nasz adres email wędruje wiadomość z dalszymi instrukcjami. Jeżeli chcemy, by wysłano go jeszcze raz, klikamy „resend e-mail”).

Otwierając skrzynkę mailową potwierdzamy chęć złożenia wniosku i klikamy „Approve„.

5krok

Przedostatnim krokiem będzie uzupełnienie danych karty kredytowej potrzebnych do sfinalizowania opłaty. Wpis numer karty, kod CVV oraz datę ważności. Po pomyślnej autoryzacji, gotowa wiza do wydrukowania trafi do naszej skrzynki mailowej!

6krok

Czynność należy wykonać dla każdej jednej osoby ubiegającej się o wcześniejszą wizę.

Zobacz również

497 komentarzy. Zostaw komentarz

  • Czy jeżeli pomyliłam miejsce urodzenia muszę kupić nowa vise ?

    Odpowiedz
  • Panie Tomku w paszporcie mam nazwisko panieńskie a na wizie wpisałam po mężu. Czy muszę wykupić ponownie wizę, czy ta stara przejdzie?

    Odpowiedz
    • Tu już dość istotna zmiana – ja kupiłbym kolejną wizę. Proszę się jeszcze upewnić jak długi okres dzieli zmianę nazwiska od wyjazdu do Turcji i czy ten paszport będzie w ogóle ważny!

      Odpowiedz
  • Agnieszka
    10/08/2018 05:44

    Witam. Moje paszporty zostały skradzione w Polsce staram się o nowe w trybie przyspieszonym. Czy dostanę nowa evisa czy mogę dostać od odmowę??

    Odpowiedz
    • Jeśli będą to normalne paszporty, trzeba kupić nowe wizy.
      Jeśli paszporty tymczasowe – tylko tradycyjna wiza w ambasadzie w Warszawie.

      Odpowiedz
  • Witam serdecznie, mam pytanie – dziś wypełniałam wizy i niestety przez nie uwagę moja dzieciom termin ważność paszportu podałam jak naszą, czyli z rok 2028 zamiast 2023 czy muszę dla nich na nowo wykupić dal dzieci wizę?

    Odpowiedz
    • Ja bym zaryzykował i pojechał na takich wizach do Turcji – najwyżej będą kazali kupić nową na lotnisku. Turcy nie robią jednak z evisami większych problemów na miejscu.

      Odpowiedz
  • Czy jeżeli nie podałam kodu pocztowego w adresie to musze kupic nowa e vise?

    Odpowiedz
  • Wypełniłam wniosek o wizę, zapłaciłam ale później okazało się że zrobiłam literówkę w miejscu zamieszkania. Muszę nową wizę wykupić cz ta będzie aktualna ??

    Odpowiedz
  • Witam dziewczyna ma paszport z za krotkim terminem ważności (154) i wszedzie pisze ze 180 dni musi byc minimum a jej wniosku nie odrzucilo i teraz pytanie leciec czy stracic wczsy…. beda problemy czy nie…:/ Pozdrawiam

    Odpowiedz
    • Turków to średnio interesuje. Po prostu nie wypuszczą was z lotniska w Polsce.
      Kiedy wylot?
      Dacie radę wyrobić jeszcze nowy paszport?

      Odpowiedz
  • Wiatam. Kupiłam wizy, zapłaciłam forma przelewy24. Ile muszę czekać by te wizy pojawiły się na mailu gotowe do druku?

    Odpowiedz
  • Szkoda że nikt nie pisze co zrobić w przypadku jak z konta zjadło pieniądze, a na stronie pojawia się napis „zapłać ponownie”. Strona jest do d…py bo nie przewiduje reklamacji w normalnym trybie, podane są jakieś telefony w Turcji lub innych krajach i to wszystko. Można też napisać maila ale trzeba po angielsku i nie wiadomo czy ktoś go przeczyta i odpowie na niego.

    Odpowiedz
    • Sprawa dotyczy Przelewy24 – pośrednika szybkich płatności.
      Spotkałem się już z informacjami, że zdarzały się problemy.
      Ja na kilkadziesiąt wiz płaconych przez Przelewy24 nie miałem żadnych problemów, ale z płatnością kartami nie miałem informacji o problemach.

      Pozostaje pisać reklamacje do Przelewy24.

      Zwykle po dwóch tygodniach zwracają należność na konto za niezrealizowaną usługę.

      Odpowiedz
  • Kupując dziś wizę do Turcji zrobiłam literówkę w nazwisku (zabrakło jednej litery), czy powinnam kupić nowa wizę?

    Odpowiedz
  • Czy polskie znaki są dozwolone? np. Ł w imieniu Łukasz

    Odpowiedz
  • Mam problem wczoraj chciałam kupić wizę do Turcji na stronie ewiza wypełniłam wniosek ale przelew zrobiłam dopiero dziś i w ostatnim kroku już po przelaniu pieniędzy pojawił się komunikat że błąd ( prawdopodobnie z powodu ze dane były wpisane wczoraj automat wygenerowany wczoraj a płatność dziś ) co w takim przypadku należy zrobić przelew poszedł ale wizy nie dostałam.

    Odpowiedz
  • Katarzyna
    19/09/2018 08:36

    Błędnie wpisałam rok urodzenia dziecka. Czy powinnam wykupić wizę ponownie?

    Odpowiedz
    • Dla świętego spokoju tak, ale Turcy nie weryfikują tak szczegółowo tych danych. W najgorszym przypadku kupisz ponownie wizę na lotnisku w Turcji.

      Odpowiedz
  • mam taki problem, pomyliłam się w numerze paszportu i zamiast samego numeru napisałam też dalszą część numeru znajdującego się na dole, czyli numer paszportu + PL+ początek peselu. Czy coś takiego przejdzie?

    Odpowiedz
  • Witam, w miejscu urodzenia zrobiłam literówkę – a raczej zabrakło ostatniej litery. Czy kupować nowa wizę?

    Odpowiedz
  • Panie Tomku, widze ze Pan tu ogarnia wszystko:) co w sytuacji gdy wniosek zostal zlozony, kasa zeszła z konta a maila z dokumentami brak?

    Odpowiedz
    • Jeśli przyszedł mail uwierzytelniający, to z automatu po opłaceniu przekierowuje nas do strony gdzie możemy pobrać wizy w PDF, wydrukować. Jeśli przekierowanie nie nastąpiło, a tym samym mail z wizami nie doszedł, może być problem po stronie agregatora płatności – np. Przelewy24. Pozostaje do nich dzwonić / pisać.

      Odpowiedz
  • Aa! Mam problem pomocy 🙁 wczoraj około godziny 22 zakupiłam wizy przez stronę ewizy. Dokonałam płatności poprzez możliwość przelewy24 wszystko poszło pięknie kasa z konta zeszła a linków do wizy nie ma 🙁 i dalej wyskakuje ze mam coś oplacic…. czyżby 240 zł poszło w choler… 🙁

    Odpowiedz
  • Wczoraj zakupiłem wizy przez stronę e-wizy. Dokonałem płatności poprzez możliwość „przelewy24” kasa z konta zeszła „przelewy24” potwierdziło transakcję na maila z linkiem do wizy nie ma i dalej wyskakuje ze mam zapłacić ponownie. MSZ Turcji zabezpieczyło się komunikatem że pieniążków za kilkukrotne wpłaty nie oddadzą „bo tak….”. Dzwoniłem do „przelewy24” i potwierdzili że u nich transakcja została wykonana.
    Szkoda że nikt nie pisze co zrobić w przypadku jak z konta zjadło pieniądze, a na stronie pojawia się napis “zapłać ponownie”. Co jest normą. Strona jest typowym przekrętem bo nie przewiduje reklamacji w normalnym trybie, podane są jakieś telefony w Turcji lub innych krajach i to wszystko. Są też same super pozytywne opinie na temat cudowności strony. Można też napisać maila ale trzeba po angielsku i nie wiadomo czy ktoś go przeczyta i odpowie na niego. Ambasada Turcji twierdzi, że to nie w ich kompetencji.
    Ludziska uważajcie na tą stronę – ja się naciąłem na opłatę za 3 wizy, moi znajomi na 4 wizy (u nich wszystko skończyło się sukcesem ale wiz do tej pory nie dostali).
    Jaki kraj taka uczciwość.

    Odpowiedz
    • Dzięki za wiadomość.
      Generalnie problem dotyczy właśnie pośrednika Prelewy24.
      Domyślam się, że wina po stronie informatycznej – generowaniem potwierdzeń dla tureckiego systemu, bo wiza przychodzi automatycznie. Nikt jej w Turcji nie wystawia. To jak kupienie biletu lotniczego.

      Przy płatnościach kartami nie ma takiego problemu.

      Przelewy24 wprowadzono w zeszłym roku, pewnie jako ułatwienie dla polskich turystów, co dla wielu jest przekleństwem.

      Należy też pamiętać, że maile przychodzą z systemu, adresu mają rozszerzenie .tr, przez co niektóre filtry traktują to jako spam. Należy sprawdzić czy w tym folderze, lub innych „ofertach”, „społecznościach” itd nie znajduje się mail.

      Odpowiedz
  • Panie Tomku, z tego co rozumiem sugeruje Pan, iż to „przelewy24” są nieuczciwym ogniwem w tym procesie. Pozwoli Pan, ze zacytuję Pana w swojej mailowej reklamacji do „przelewy24” (podając oczywiście adres strony itd.) Skoro „przelewy24” przysyłają mi potwierdzenie realizacji transakcji. Podają płatnika, odbiorcę, kwotę oraz opis transakcji. Maja też możliwość normalnego kontaktu telefonicznego. Natomiast uczciwa turecka strona nie generuje docelowego dokumentu – i dotyczy to wielu osób. Wszystkie wskazane przez Pana foldery w adresie e-mail zostały sprawdzone i nigdzie nie ma informacji. Dla mnie osobiście same pozytywne komentarze od 29 kwietnia 2013r do chwili obecnej (przeciętnie po 8 lub 10 dziennie) wyrażające wręcz zachwyt nad tą stroną świadczą o jej całkowitej niewiarygodności. Sam Pan rozumie że nie ma takiej możliwości aby byli sami zadowoleni, wręcz euforycznie, klienci. Dziwne jest nawet to, że klient płacąc wygórowaną i wymuszoną opłatę jeszcze za to dziękują poświęcają na to czas. Na tej stronie na której korespondujemy są raczej same problemy a nie zachwyty. Ciekawe jest również to, że uczciwi Turcy za wizę w tym „super” internetowym serwisie (zagrożonym jak widać wysokim stopniem ryzyka i pozbawionym możliwości sensownej reklamacji) biorą około 80 zł. Na lotnisku za wklejkę (załatwianą przez urzędnika migracyjnego przez 2 minuty) około 100 zł a miejscu zwanym ambasadą drobne 252 zł. Już samo to świadczy o podstawowym celu – a mianowicie wyciągnąć maksimum kasy. Pozdrawiam.

    Odpowiedz
    • Panie Tomasz, źle Pan zrozumiał mój komentarz.
      Nie napisałem że to wina przelewy24 (w sensie okradania ludzi), a że to właśnie problem nie dochodzenia wiz w większości przypadków dotyczy tego rodzaju płatności.

      Kwestia konfiguracji API i tym podobnych rzeczy, jeśli w ogóle wie Pan o czym mówię. Ktoś integrował to ze stroną.

      Strona jest automatem, nie ma zamiaru z pewnością nikogo oszukiwać.
      Tym bardziej, że wraz z nowym rokiem nie będzie już możliwości kupienia wizy w Turcji – zostaje evisa – mniej lub bardziej doskonała oraz ambasada. Sam przebywam aktualnie w Turcji, w zeszłym roku byłem tu dwa razy.

      Robię wizy dla siebie oraz swojej rodziny i nigdy przy płatności kartą – zwykłą debetówką, nie miałem najmniejszego problemu.

      Zdarzało mi się robić dla kogoś przez Przelewy24 i również za każdym razem kończyło się powodzeniem.

      Sporo osób jednak pisze komentarze oraz wysyła maile z problemem braku wiz mimo akceptacji płatności, właśnie przez Przelewy24.

      Tyle.

      Odpowiedz
  • Problem z e-wizami się wyjaśnił. Problem był, tylko i wyłącznie, po stronie super strony tureckiego MSZ.
    „przelewy24” zrealizowały wszystko zgodnie z zasadami. Wina leżała całkowicie po stronie tureckiej strony e-wiza. Po internetowym monicie okazało się, ze wizy jednak są i mimo błędnych komunikatów na stronie e-wiza dotyczących niezrealizowania płatności które okazały się jednak zrealizowane (oczywiście po udowodnieniu ich wykonania i realizacji).
    Co do tego, że: „strona jest automatem i nie ma zamiaru z pewnością nikogo oszukiwać” pozwolę się nie zgodzić gdyż strony, automaty i inne urządzenia tworzą ludzie. Ludzie więc ponoszą odpowiedzialność za problemy związane za automatyczne strony. To ludzie czerpią korzyści z kilkukrotnych wpłat za to samo i jest to w ich interesie (chociaż nie ma nic wspólnego z uczciwością). Tłumaczenie, że cokolwiek jest winą tzw. „systemu” świadczy jedynie o chęci uciekania od odpowiedzialności.
    Wracając do problemu – jeśli ktoś miałby podobne problemy związane z zakupem wiz poprzez super stronę „made in” Turcja sugeruję:
    1. Zapisać wszystkie potwierdzenia pośredników płatności;
    2. Napisać maila reklamacyjnego kierowanego do tureckiego MSZ (zakładka na stronie – „skontaktuj się z nami”)
    • Podając numer referencyjny złożonego wniosku;
    • Numer transakcji wybranego operatora płatności (zarówno przyjęcia jak i zrealizowania);
    • Numer referencyjny przelewu wykonanego z własnego banku.
    W moim przypadku pomogło, chociaż chwilę (ponad 48 godzin) trwało.
    Natomiast pewne jest to aby nie robić nic na tej stronie w tak zwanej ostatniej chwili bo zwyczajnie zabraknie czasu na reakcję. Nie płacić ponownie bo nie wiadomo czy skutek nie będzie taki sam jak poprzednio a odzyskanie ponownie wpłaconej „kasy” będzie raczej mało prawdopodobne (turecka strona która „jest automatem” wyraźnie to wskazuje) mimo tego, że takie działanie jest zwyczajnie niezgodne z prawem (o uczciwości nie wspominając – chyba, że odmowa zwrotu wpłaconych dodatkowych pieniędzy odbiorcy wynikające z ewidentnych błędów po stronie odbiorcy przelewu jest jak najbardziej normą) . Kontakt z ambasadą jest całkowicie bezcelowy gdyż tam nikt nic nie wie i nikt nic nie może oraz nikt nie ma dostępu do systemu.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Proszę wpisać prawidłowy adres e-mail.

Tomasz Filak

Cześć,
Blog o tematyce biegowo – rowerowej. Trochę o biegach, maratonach, a także filmy z ciekawych tras rowerowych.
Zawodowo zajmuję się turystyką.