Na dniach wystartował portal Wizz Tours. Firmowany bezpośrednio przez Wizz Air, sprzedaje pakiety turystyczne – bilet lotniczy + hotel. Czy jest konkurencją dla biur podróży czy portali bookingowych i jak wyglądają ceny złożonych pakietów przez serwis Wizz Tours?
Całość firmuje agencja turystyczna Travellink, to oni są bezpośrednim operatorem systemu, którego bazą są połączenia Wizz Air. Linia lotnicza posiada także osobnego kontrahenta w zakresie rezerwacji hoteli, a jest nią firma Expedia Affiliate Network.
Założenie jest proste – wyjście poza działalność stricte operacyjną i możliwość zaoferowania klientowi gotowego pakietu pobytowego jako całość, bez konieczności osobnego rezerwowania lotu i hotelu. Wizz Airowi daje to korzyści w szerokiej reklamie swoich biletów, ich upowszechnienie i w finale większą sprzedaż. Nie zdziwię się, jeśli w siatce połączeń będą pojawiały się kolejne, popularne wśród turystów destynacje. I to nie tylko na weekendowe wyjazdy, ale również te na dłuższy wypoczynek na plaży.
Na starcie na tapetę bierzemy Barcelonę, do której wyjeżdżam 13 października. Wziąłem pod uwagę czterodniowy pobyt od 01 do 04 listopada 2013 roku. Wyniki wyszukiwania możemy przefiltrować według standardu czy ceny. Możemy również podać nazwę konkretnego obiektu czy dodać do kryteriów takie punkty jak spa, śniadanie czy darmowy internet. Najtańsza oferta – hostel The Hipstel. Cena Wizz Tours za cały pakiet to 1054zł / osoba. Cena zawiera lot bez bagażu rejestrowanego.
Oferta konfigurowana samodzielnie wyjdzie nieco drożej. Cena biletów na ten termin w dwie strony to 738zł. Jeśli jesteśmy członkami Wizz Discount Club zapłacimy 648zł. Oferowany przez Wizz Tours hostel kosztuje na znanym portalu bookingowym – booking.com 372zł za osobę. Jeśli jesteśmy członkami klubu Wizz Aira, samodzielna rezerwacja wyjdzie nas 1020zł, czyli ok. 34zł taniej.
Nie zmienia to jednak faktu, że można znaleźć tańsze hostele na booking.com, np. Hostal Baries znajdujący się w centrum miasta. Cena – 215zł za osobę.
Drugi, losowy przykład – Tel Awiw. Wybrałem lot z Katowic w drugiej połowie listopada – od 19 do 23. Wizz Tours w podanym terminie zaproponował mi najtańsze rozwiązanie (Momo’s Hostel) w cenie 953zł za osobę.
A teraz składamy samodzielnie:
Taryfa normalna za bilety – 398zł / osoba + Momo’s Hostel na booking.com 414zł = 812zł. Wziąłem pod uwagę najtańszy pokój typu economy. Jak widać, nie biorąc nawet pod uwagę zniżek dla członków Wizz Discount Club, wyjdzie nas taniej.
Domyślam się, że tak będzie ze zdecydowaną większością rezerwacji. Wizz Air w końcu pośredniczy w rezerwacji miejsc noclegowych przez portale bookingowe, a ew. marże (symboliczne, ale jednak) dolicza sobie oczywiście biuro operujące – Travellink oraz pewnie sam Wizz Air.
Pomysł bardzo dobry, przy odpowiedniej reklamie swoich produktów wśród wielu stałych klientów, linia może liczyć na dodatkowy pieniądz i rozkręcenie swojej siatki połączeń. Tym bardziej, że nic nie traci – to nie touroperator, który często kupuje na gwarancji pokoje w poszczególnych hotelach.
Dla liczących jednak każdą złotówkę polecam porównywać ceny hoteli w znanych portalach bookingowych, jak booking.com czy HRS. Jak widać, najczęściej wyjdzie taniej 🙂
6 komentarzy. Zostaw komentarz
A według mnie Wizz Air jest w stanie sprzedawać takie imprezy nawet taniej – w okresie promowania swojego portalu. Mogą w końcu obniżyć cenę na biletach lotniczych, a np. ciut drożej sprzedać dla osób kupujących sam lot. Według mnie ma to przyszłość.
Moim zdaniem cenowo nie jest najgorzej, ale daliby radę jeszcze taniej..
Ja muszę przyznać, że latałam różnymi lotami w obrębie Europy, ale Wizz Air to moje ulubione linie lotnicze. Sama nie przepadam na Wizz Tours, bo jestem za organizowaniem sobie samemu wycieczek, ale przyznam, że nie wygląda to za drogo :).
A w praktyce wyglądało to tak: Zakupiłem lot z hotelem do Santander w promocji ( rabat -75EUR). Otrzymałem potwierdzenie rezerwacji. Osobno wynająłem auto. Po tygodniu otrzymałem maila z informacją że moja rezerwacja jest nieważna z powodu błędnej ceny na stronie Wizz Tour !!!. Mam dopłacić 1080 złotych lub czekać na zwrot zapłaconej już kwoty. Żenujące
Kupiłem tanio fajna wycieczkę, na miesiąc przed odwołali wszystko, a ja już bezzwrotnie zapłaciłem za transfer do miejsca wylotu. Nie dotrzymali umowy a na prośbę o zwrot stwierdzili że nie ich problem. Nie polecam dziadostwo!
Potwierdzam. W moim przypadku to samo. Z wycieczki nici, a kasy nie ma już 14 dzień. Przestali odpowiadać w ogóle na maile, twierdząc że to nie ich sprawa. Pozostaje droga prawna i wnioski do UOKIK. ZDECYDOWANIE ODRADZAM !!!