Groupon tradycyjnie przeprosił za kolejny upadek biura, która sprzedawało za jego pośrednictwem wycieczki. Serwis kolejny raz stanął na wysokości zadania i będzie zajmował się bezpośrednim zwrotem należności dla klientów.
Na blogu Groupona możemy przeczytać, że Zarząd wyraża ubolewanie z powodu zaistniałej sytuacji. Twierdzą ponadto, że upadek FiLiZ sp z o.o. był dla nich dużym zaskoczeniem, gdyż zaostrzone zostały procedury kontroli i weryfikacji partnerów. FiLiZ działał ponadto na rynku turystycznym od 15 lat, a z niezrealizowanymi wycieczkami zostawił nie tylko klientów z Polski, ale również z Litwy.
Groupon zapewnia, że dokonało wnikliwej analizy finansowej i ubezpieczeniowej biura, co nie było proste głównie ze względu na zagmatwanie właścicielskie w firmie. Groupon ocenił, że posiadana gwarancja w zupełności powinna wystarczyć na wypłatę środków, które wpłacili do biura klienci, w związku z tym podjął szereg działań, które mają za zadanie jak najszybsze odzyskanie należności od ubezpieczyciela – Signal Iduna.
Gruopon informuje ponadto, że z powodu skomplikowanej sytuacji właścicielskiej w FiLiZ, wypłaci natychmiastowo tylko te środki, które były wpłacane za pośrednictwem portalu Groupon. Wszelkie bliższe informacje można uzyskać pod specjalnym nr telefonu oraz po kontakcie mailowym.
Zobaczymy, czy którykolwiek z partnerów Groupona zaliczy jeszcze tego typu wpadkę.