Ogólnopolskie Stowarzyszenie Agentów Turystycznych

Listy otwarte OSATu i TUI

Wiceprezes Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Agentów Turystycznych, Marek Kamieński, wystosował otwarte pismo do prezesa TUI Poland, Marka Andryszczaka, przestrzegając przed praktykami mogącymi popsuć relacje z agentami.

Pełna treść obu listów dostępna jest na stronach Osatu (osat.pl).

O co w głównej mierze chodzi?

TUI pod wodzą prezesa Andryszczaka już od pewnego czasu wyraźnie skręca w stronę dywersyfikacji źródeł pozyskiwania klientów. Sugeruje mu to również Marek Kamiński zaznaczając, że wszyscy, którzy lekceważyli w swoim czasie biura agencyjne jako kanał dystrybucji, źle skończyli.

Sprzedaż w stacjonarnych biurach agencyjnych to z pewnością główne źródło klientów dla organizatorów. Nie znam dokładnych danych, ale uważam, że najwięksi gracze pozyskują spore grono klientów wśród stałych, lojalnych turystów, a także dzięki profesjonalnemu marketingowi.

I nie chodzi tu tylko o biura własne oraz sieć franchisingową, ale również o Call Center czy własne strony internetowe. O ile promocja przebiega w sposób konkurencyjny, to rzetelność obsługi oraz własna wygoda pozwala wybrać klientowi miejsce w którym chce zakupić wczasy.

Gorzej, jak sugeruje Kamieński w sytuacji kiedy jedna strona jest nieuczciwa wobec drugiej i oferuj zniżki, w tym gotówkowe za kupienie wycieczki w konkretnym kanale sprzedaży (własna strona czy call center).

TUI zaczęło od tego, że stworzyło możliwość kupowania wczasów za pośrednictwem swojej strony, a udostępniając możliwość zapłaty we własnych punktach TUI – Centrum Podróży. Kolejnym krokiem był szereg udogodnień – darmowa rezerwacja parkingów oraz obniżki kwotowe.

Marek Kamieński zareagował i wyraził słowa oburzenia na zróżnicowani oferty w różnych kanałach sprzedaży, a świętą i nienaruszalną zasadą powinna być jednakowa cena konkretnej wycieczki we wszystkich punktach – internecie, call center oraz stacjonarnych biurach.

Co na to prezes polskiego TUI?

3/4 listu poświęcił na podziękowania za miłe, które na początku swojego listu zamieścił Marek Kamieński (niezawodność systemu, nieliczne zmiany lotów, standard obsługi etc.). List Kamieńskiego był bardzo ogólny więc Andryszczak z niczym nie polemizował, wyraził swoją gotowość na rozmowy z przedstawicielami branży. Jest to zrozumiałe, że szef jednego z największych polskich organizatorów nie chce prać żadnych brudów publicznie.

Sądząc po poprzedniej relacji z rozmów z panem prezesem Andryszczakiem sądzę, że nawet jeśli do nich dojdzie, zbyt wiele z nich nie wyniknie, a strony pozostaną okopane na swoich pozycjach 🙂

Podziel się wpisem
Podobne wpisy
Katalog Oasis Tours okładka
Nowy katalog Oasis Tours… hmmm
ecco holiday
Zrozumieć Ecco Holiday
sky club
Net Holiday wysyła umowy

Zostaw komentarz

Twój komentarz

Imię
Twoja www