Wiza do Turcji – kup wcześniej online!

- Tomek
Kategoria Wakacje
kwi 24th, 2013
237 Komentarzy
107579 Views

Dla wszystkich wygodnych oraz chcących oszczędzić swój czas na tureckich lotniskach, pojawiła się możliwość wcześniejszego kupienia tureckiej wizy! Dla przypomnienia jest ona obligatoryjnie płatna dla każdego, który przekracza granicę turecką.

Wiza turecka przypomina bardziej rodzaj opłaty turystycznej, na której nieźle tureckie państwo zarabia. Zero formalności, podróżując chociażby do popularnego Egiptu trzeba wypełnić wcześniej odpowiedni wniosek. Tu otrzymujemy jedynie wklejkę do paszportu za symboliczne 15 euro bądź 20 dolarów od osoby.

Aby uprościć całą procedurę jeszcze bardziej (brawo!), stworzona została specjalna strona, na której możemy dokonać zakupu wizy – https://www.evisa.gov.tr/en/. Funkcjonuje w dwóch wersjach językowych, tureckiej i angielskiej. Na niej w trzech krokach można kupić wizę, opłacić ja kartą kredytową (Visa, Mastercard) i wydrukować odpowiednie potwierdzenie, które trafia na nasz adres email.

Wiza turecka w trzech krokach

Na pierwszym etapie będziemy musieli określić kraj pochodzenia oraz rodzaj dokumentu – w przypadku wypadów turystycznych będzie to paszport (ordinary passport). Przepisujemy kod zabezpieczający i klikamy „Save and continue”.

1krok

Wiza jest przyznawana na okres 90 dni, więc naszym zadaniem będzie określenie dokładnego terminu przybycia do Turcji – w tym przypadku 28 kwietnia. W okienku wyświetli się jednocześnie data, do której ważna będzie nasza wiza. Przechodzimy dalej klikając „Save and continue”.

2krok

W kolejnym etapie będziemy musieli wprowadzić najważniejsze informacje, w tym dane z paszportu. Na poniższym screenie tłumaczę poszczególne rubryki. Po upewnieniu się, że wszystkie dane są wprowadzone prawidłowo, klikamy „Save and continue”.

3krok

Jeżeli wszystkie pola zostały prawidłowo wypełnione (uwaga, w polu adres nie może być myślnika używanego u nas przy podawaniu kodów pocztowych), wyświetli się plansza, która informuje nas o pomyślnym zakończeniu pierwszego etapu. Na nasz adres email wędruje wiadomość z dalszymi instrukcjami. Jeżeli chcemy, by wysłano go jeszcze raz, klikamy „resend e-mail”).

Otwierając skrzynkę mailową potwierdzamy chęć złożenia wniosku i klikamy „Approve„.

5krok

Przedostatnim krokiem będzie uzupełnienie danych karty kredytowej potrzebnych do sfinalizowania opłaty. Wpis numer karty, kod CVV oraz datę ważności. Po pomyślnej autoryzacji, gotowa wiza do wydrukowania trafi do naszej skrzynki mailowej!

6krok

Czynność należy wykonać dla każdej jednej osoby ubiegającej się o wcześniejszą wizę.

237 Wypowiedzi do “Wiza do Turcji – kup wcześniej online!”

  1. Suwałki pisze:

    Fajnie, że są dla nas turystów takie ułatwienia oby było ich więcej.

    • turysta pisze:

      Witam. Wypełnienie wizy jest bardzo proste. Co do płatności – można płacić kartą debetową – ja zapłaciłem Visa z ING. Tylko trzeba wcześniej odblokować transakcje zagraniczne i zmienić limit z 0 zł na przynajmniej 200 zł. Po wypełnieniu danych w zakładce płatności najpierw wpisujemy nr karty debetowej, ten długi z przodu, poniżej wpisujemy nr tzn trzy ostatnie cyfry, które są obok podpisu. Potem system prosi nas o zalogowanie do ING, aby potwierdzić transakcje,logujemy się i potwierdzamy. Wszystko działa, ściągnęło mi z karty 60,67 zł. Pozdrawiam.

      • kasia pisze:

        Bardzo przydatne informacje, właśnie byłam ciekawa jak to jest w przypadku płatności, czy można ostatecznie płacić z PLN, tez mam konto w ING – tak się składa :) Wiec zmieniłam od razu ustawienia. Mam nadzieję, ze wszystko się uda, a e-visa nie zostanie odrzucona (nie z powodu błędów) na lotnisku (podobno bywają takie przypadki…) Warto dzielić się takimi informacjami.

    • karolina pisze:

      Jedno pytanie – płynę do Turcji statkiem pasażerskim z Włoch i jestem w Turcji praktycznie tylko na jeden dzień. Muszę koniecznie drukować wizę? Czy czas oczekiwania na odpowiedz jest długi więcej niż jeden dzień?

    • Aga_ pisze:

      Witam, od 2 godz nie mam potwierdzenia/linku do zapłaty na moim mailu. To normalne, czy zrobiłam coś źle? Ile czekać? Pozdr.

      • Tomek pisze:

        Nie czekaj bo i tak pewnie już nie dojdzie. Wypełnij jeszcze raz wniosek, spróbuj podać inny adres emailowy. Wiadomości wysyłane z ich serwisu są często odczytywane przez nasze serwery jako spam.

        • Basias pisze:

          Witam, mam pytanie i nie potrafię znaleźć odpowiedzi na nie – a mianowicie w aplikacji o wizę popełniłam mały błąd, tj. mam w paszporcie 2 imiona a podałam jedno – to którym się posługuję – reszta poprawna, czy to może być problem? Jeśli tak proszę o informację, czy można wizę anulować i raz jeszcze po prostu aplikować?

          Dziękuję i pozdrawiam

          • Tomek pisze:

            Z tego co pisali inni w komentarzach pod tym wpisem, Turcy nie robią z tego powodu jakiś komplikacji, więc na twoim miejscu spokojnie wziąłbym tą wizę.

    • Andrzej pisze:

      Czy wizę można wydrukować czarno białą ? Czy musi być on w kolorze ?

  2. Unitour pisze:

    Świetna sprawa, można zaoszczędzić czas na samej granicy. A jak wiadomo po dotarciu na miejsce chciałoby się jak najszybciej pojechać do hotelu i rozpocząć wypoczynek, a nie bawić się z celnikami. A te tureckie plaże… Aż nie chce się z nich wracać do domu.

  3. Pawel pisze:

    Fajna sprawa, choć wizowanie w Turcji, czyli ściąganie haraczu od turystów jest bezproblemowe i przebiega bardzo szybko. W dodatku wiele osób może mieć obawy przed wcześniejszym załatwianiem tego typu spraw.

    Ale mimo wszystko fajnie, że kraj rozwija się pod kątem obsługi turystów i ułatwia załatwianie tego typu formalności przez sieć.

    Następnym krokiem powinno być całkowite zniesienie wiz :)

  4. Avram pisze:

    Świetne i bardzo pożyteczne narzędzie. Zawsze cenię sobie możliwość załatwienia wszystkich formalności przed wyjazdem.

  5. david pisze:

    Czy ktoś już z tego korzystał ? Nie ma problemu na granicy ? Wystarczy tylko pokazać celnikowi wydrukowanego maila z wizą ?

    • jaco pisze:

      Witam
      Ja nie wiem dlaczego Polacy są tacy tępi.
      Celnik jest od towaru, a nie wiz.
      W Polsce straż graniczna od paszportów. Za granicą często policja graniczna.
      Tak to jest jak wieśniaki z Polski jadą zagranicę.
      I jeszcze robią syf w hotelu.

      • Jacek pisze:

        Ja syfu nie robie, przemadrzaly Swiatowcu. A na pytanie oczywiscie nie potrafiles odpowiedziec.

        • gienekloska pisze:

          Ciekawe skąd światowiec jest? Może z Sosnowca! hehe
          Darujcie sobie, wieśniak zawsze będzie wieśniak!

    • jaco pisze:

      Jak można wydrukować maila z wizą?
      I tu znowu tempe strzały z RP.
      To jest wiza turystyczna na 90 dni.
      Okazuje się ją z paszportem.

  6. Tomek pisze:

    Problemu nie ma, tym bardziej, że od 10 kwietnia 2014 znikną tradycyjne punkty sprzedaży wiz – http://travelan.pl/2013/11/duze-zmiany-w-wizach/

  7. Łukasz pisze:

    Witaj Tomek!
    Bardzo fajna stronka i pomocna dzięki:)

    • Beata pisze:

      Wtam, Mam pytanie odnośnie płatności.Może ktoś już testował i wie. Czy jeżeli kupuję wizy dla 2 osób to muszę to robić dla każdej osobno i jeżeli tak, to czy mogę płacić moją kartą kredytową za tę drugą wizę dla innej osoby? Pozdrawiam

      • Tomek pisze:

        Tak, można. Dowolnej liczbie osób.

        Karta kredytowa może należeć do osoby trzeciej.

        Nie ma znaczenia kto dokonuje płatności.

        • Beata pisze:

          Dziękuję !

        • Marcin pisze:

          Dlaczego Podajemy wszystkie dane razem nr. karty płatniczej ? Czy jest to bezpieczne? Przecież mając trochę smykałki przy kompie, można na przykład wyczyścić komuś konto!

  8. kk pisze:

    Przykro,ale system pracuje bardzo mozolnie. Nie wiem czym to jest spowodowane ale proces rejestracji przechodzi szybko, problem stanowi uzyskanie maila z ambasady. Mail przychodzi na drugi dzień , czyli po wyznaczonym czasie.
    Z drugiej strony jak się uparłem i ciągle wysyłałem wniosek , wreszcie za n tym razem otrzymałem maila i wtedy pojawił się następny problem ,z płatnością. System mimo, że płacę kartą VISA i posiadam środki na koncie, odrzuca transakcje. Próby podejmowałem przez godzinę , tzn przez okres ważności listu otrzymanego na maila. Efekt brak wizy i sporo straconego czasu.

  9. Aneta pisze:

    Zakupilam wize z data wyjazdu do turcji w maju , wiza wazna do listopada niestety zmienil mi sie termin wyjazdu i lece nie w maju a w sierpniu choc w czasie waznosci wizy bo jak wspomnialam wiza wazna do listopada . Czy nie bede miec problemow ze zadeklarowalam inna date wyjazu . Bo w dokumencie widnieje ze przyjazd do turcji bedZie maju . Oczewiscie wczesniej nie bede w turcji . Prosze o informacje . Dziekuje

    • Marek pisze:

      Nie będzie żadnego kłopotu, pierwszy wjazd może być w dowolnym dniu w okresie ważności wizy.

  10. Jarek pisze:

    Witam,
    mam pytanie odnośnie płatności kartą.
    Czy przejdzie płatność kartą Maestro (zwykla karta płatnicza nie kredytowa)? Próbował ktoś?

    • ana pisze:

      bez problemu przeszła płatność zwykłą karta debetowa do konta :)

    • Olek pisze:

      Problem jest… U mnie np. nie przyjmuje płatności debetową kartą Visa chociaż na stronie internetowej wymieniono zarówno karty kredytowe jak i debetowe… System przyjął moją płatność kartą kredytową – Mastercard

  11. Jarocka pisze:

    Czy płacąc normalna kartą kredytowa viza, system sam sobie przelicza ile tj. 15 euro w złotówkach, czy trzeba mieć konto walutowe ?

  12. Jarocka pisze:

    I załaćić z konta walutowego ?

  13. Tomek pisze:

    Jeśli jest karta kredytowa, można zapłacić w każdej walucie. Bank, w którym masz kartę przeliczy po prostu transakcję według swojego, bankowego kursu, więc przy niewielkich kwotach, nie będzie to bardzo łupiące.

  14. Ewa pisze:

    Wyjazd mamy 29 czerwca 2014,jedzie 15 osób. Gdzie najlepiej wykupić wizę dla takiej ilości osób i czy są jakieś zniżki?

  15. Tomek pisze:

    Na żadne zniżki chyba nie ma co liczyć :)

    Co prawda biuro radcy ds. Kultury i Turystyki tureckiej ambasady pisało coś o jakiś zbiorczych wizach dla touroperatorów, to jednak w przypadku tych piętnastu osób jedynym rozwiązaniem będzie po prostu wypełnianie kolejnych aplikacji w systemie evisa. Już jutro ma pojawić się zresztą polska wersja językowa.

  16. mex pisze:

    nie wiem czy dobrze rozumiem wizę wypełniamy z polskimi znakami?

  17. Tomek pisze:

    Nawet jeśli zrobisz to bez PL znaków, nie będzie najmniejszego problemu – tak zresztą jest na wszystkich voucherach czy biletach lotniczych. Nawet w polu adres, jeśli użyjesz chociażby myślnika, wyświetli się błąd.

  18. Magda pisze:

    Czy można zapłacić kartą debetowa w euro?

  19. ania pisze:

    wniosek złożony wczoraj do teraz zadnego powiadomienia na skrzynke mailowa…. jaki jest czas oczekiwania ??
    skladac kolejna aplikacje ??

    • Tomek pisze:

      Kiedy ostatnio składałem, mail w skrzynce był od razu. Załóż kolejną, tym samym upewnisz się, że dobrze był wpisany adres email. Poza tym na wszelki wypadek przejrzyj folder spam.

  20. Aga pisze:

    Wszystko ładnie pięknie, tylko płatność mi nie przechodzi!
    no i zonk :(
    Czy jest inna możliwość kupienia wizy?

    • Tomek pisze:

      Na lotnisku, ale będzie drożej i również trzeba będzie płacić kartą. Być może używasz karty debetowej – możliwość płacenia miała być uruchomiona, podobnie jak polska wersja językowa. Póki co wersji PL nie ma.

    • dorota pisze:

      Sprawdź czy twoją kartą można robić transakcje zagraniczne

  21. Arek pisze:

    Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, chcąc wykupić wizy dla 4 osobowej rodziny muszę to zrobić cztery razy , dla każdego z osobna ?

  22. Dariusz O pisze:

    WITAM,
    CHCĘ ZAPŁACIĆ W EUR, JEST JAKAŚ MOŻLIWOŚĆ ZMIANY WALUTY?

  23. ania pisze:

    czy na lotnisku mozna bedzie placic karta debetowa ?? czy tez tylko kredytowa ??
    ta aplikacja miała tylko rozwiązac problem ale chyba go tylko zwiekszy…

    • Tomek pisze:

      Takich informacji ciężko się na razie doszukać. Biuro radcy ds turystyki tureckiej ambasady informuje, że będzie można płacić kartami debetowymi od 11 kwietnia, ale również od tej daty miała funkcjonować polska wersja serwisu evisa. Jak widać, nic się zmieniło, stąd podejrzewam, że dalej występują problemy z płatnościami debetówkami.

      • tomaszg pisze:

        Próbowaliśmy dzisiaj z żona płacić kartą visa płatniczą-debetową i nie ma możliwości zapłaty za wizy, potwierdził również to bank ING 9odmowa zapłaty).

  24. Andrzej pisze:

    Czy tą wizę nosi się luzem w paszporcie, czy wkleja? Jaki ona ma format? Dostosowany do wielkości paszportu?

    • Tomek pisze:

      Wizy elektronicznej nie wkleja się do paszportu. Dokument drukuje się na normalnej drukarce na kartce w formacie A4. Według instrukcji należy ją po prostu zabrać ze sobą. Dodatkowo system wystawia fakturę na osobę, na którą była wystawiana wiza. To bardziej dla nas jako potwierdzenie poprawnego uiszczenia opłaty.

    • jaco pisze:

      Witam
      Do wstawiania stempli, wklejania wiz i innych adnotacji uprawnione są tylko odpowiednie urzędy i służby w kraju i za granicą.
      Ty jako osoba posługująca się dokumentem odpowiadasz za jego prawidłowy wygląd, czyli ma nie być zniszczony.
      Paszport jest własnością RP.

  25. Patrycja pisze:

    Witam, w polu „imię” wpisałam pierwsze i drugie imię. Czy nie będzie z tym problemu?

  26. dorota pisze:

    Czy wiza jest ważna jeśli nie zrobiłam spacji w numerze paszportu?

  27. Aga pisze:

    Witam,

    Wypełniając formularz kilkakrotnie ” personal Information ” po kliknięciu „zatwierdz” wyswietla się czerwony error, o czym to może świadczyć?

  28. mati pisze:

    Ile Pan czekał na maila zwrotnego? albo inaczej ile czasu zajęła cała procedura, wypełnienia tego e-wniosku do momentu przyznania Panu wizy?

    Pozdrawiam

    • Tomek pisze:

      Wszystko odbywa się automatem, więc nie ma czegoś takiego jak czekanie na wizę. Po wpisaniu danych z karty kredytowej i potwierdzeniu poprawnie dokonanej transakcji, wiza jest gotowa do wydrukowania.

      Mail potwierdzający przyszedł od razu, choć kilka osób tu pisało, że są z tym problemy. Nie wiem czy to wina ich serwerów (przeciążenie), czy maile wpadają np. do SPAMu. Przychodzą w końcu z tureckiej domeny ;)

  29. Wojtek pisze:

    Witam,

    Pozwoliłem sobie napisać do Pana z pytaniem: W paszporcie mam dwa imiona, a wykupiłem już wizę na swoje pierwsze jedno imię, czy myśli Pan że może to być problem na granicy ??

    • Tomek pisze:

      Nie wiem, nie wydaje mi się, aby Turcy przywiązywali większą wagę to tych wiz turystycznych i czepiali się takich szczegółów.

    • Gośka pisze:

      Mam do Pana pytanie. Czy miał Pan problem na lotnisku z powodu wpisania w wizie jednego imienia zamiast dwóch?

  30. Adam pisze:

    Witam,

    Mam taki problem, bo właśnie zajrzałem na wyciąg z karty kredytowej i kupowałem wizę po kolei dla 6 osób a ściągneło mi 7 razy, fakt raz mi się przeglądarka zawiesiła i pewnie wtedy, co mogę teraz zrobić ????:(

    • Tomek pisze:

      Nie mam pojęcia, gdybym był na twoim miejscu korzystałbym z formularza kontaktowego i opisał cała sytuację – https://www.evisa.gov.tr/en/feedback/. Sam jestem ciekawy co na to operatorzy systemu.

      • margo pisze:

        Panie Tomku nie wiem co robić zauważyłam błąd w wizie którą kupiłam rok urodzenia dziecka zamiast 2000 wpisałam omyłkowo 2010 nawet nie wiem jak to się stało.

        • Tomek pisze:

          Również skorzystałbym z formularza kontaktowego dostępnego na stronie.
          Myślę, że w ich dobrej woli jest poprawienie daty urodzenia.

        • magma83 pisze:

          Czy ambasada poprawiła datę urodzenia na wizie? Mam ten sam problem. Pomyliłam dni zamiast 28 wpisałam 29. skontaktowałam się z nimi za pomocą formularza ale czy nie będzie konieczne wykupienie jeszcze raz wizy??

  31. mex pisze:

    mam pytanie czy bedzie duzy problem jak przy wypełnianiu wizy było wpisane jedno imie a w paszporcie sa dwa imiona?
    dziekuje za odpwoiedz

  32. slawek pisze:

    witam, mam pytanie. w lipcu wylatuje do turcji, dokladnie o 22 23 lipca, wiec przylot będzie 24lipca. jaka datę muszę wpisać do formularza e-viza? czy dzieci 10 miesięczne też muszą kupować e-vizę? dziękuję i pozdrawiam!!!

    • Tomek pisze:

      Masz wykupiony przelot 23 lipca? Domyślam się, że na wieczór. A jak zmienią się godziny lotów?
      Najlepiej wpisać okres obowiązywania wizy od 23.07. W końcu są ważne na pół roku, więc domyślam się, że gdybyś wpisał 15.07 też nie byłoby problemu.

  33. Agata K. pisze:

    Witam. Wystąpił problem z płatnością. Po wypełnieniu formularza płatności wyskoczyła mi pusta ramka. Bez żadnej informacji. Nie wiem czy płatność została dokonana (z konta jeszcze nie zeszło, ale to podobno może trwać kilka dni). Nie dostałam żadnego potwierdzenia mailem. Jak długo mam czekać na takiego maila? Czy jeśli nie pojawi się w ciągu 24 godz.tzn. że transakcja nie została zrealizowana i mogę jeszcze raz aplikować o wizę?

    • Tomek pisze:

      Jeśli automatycznie nie pobrało pieniędzy z karty kredytowej, to raczej na 100 procent transakcja nie przeszła. Trzeba próbować jeszcze raz. Na wszelki wypadek poczekałbym ze trzy dni i zobaczył, czy w historii płatności karty nie zaksięgowała się transakcja.

  34. andrzej pisze:

    jak się nie ma drukarki to normalnie można spisać wizę

  35. JARO pisze:

    Bardzo proste ,polecam kupno vizy online

  36. Zibi pisze:

    Na mojej wizie nie ma nr paszportu i daty wazności od do. Jest tylko nazwisko i imię i adres. O co chodzi?

  37. mamiroma4 pisze:

    Tak się złożyło, że nie zauważyłem i zamiast w dacie urodzenia wpisać august wpisałem (zaznaczyłem ) Jul i mimo, że już zapłaciłem to ten błąd kosztuje nowe 20 dolarów!!!!!!
    Uważajcie! Sprawdzajcie wszystko ! Po 100 razy ! Jeszcze w ten sezon można kupić visy na granicy ale to już koszt 30 dolarów, jednak wkrótce zostanie tylko elektroniczny system kupowania vis. Nie żale się tylko ostrzegam rodaków.

  38. Santiago pisze:

    Czy też może ktoś ma problem żeby wizę opłacić kartą debetową? Robię wszystko zgodnie z instrukcją, używam właśnie 3 karty, próbowałem zarówno Visa jak i MasterCard i cały czas mi na końcu wyskakuje, że wystąpił błąd i nie mogę zapłacić.

  39. Tomek pisze:

    Udało się w ogóle komuś opłacić komuś wizę kartą debetową? Podczas wypełnianiu wniosku wyraźnie piszę na dole, że opłaty można dokonać kartami Visa i Mastercard, kredytowymi bądź debetowymi.

  40. Karina pisze:

    Czy ten system płatniczy działa? próbuje od wczoraj.

  41. rado pisze:

    Do Santiago. Z pewnością nie masz przyznanego limitu płatnością kartą do transakcji internetowych za granicą.
    Zrób to i po kłopocie. W ING można to zrobić prze internet online,a jak nie to w oddziale banku.
    Pozdrawiam.

  42. Piotr pisze:

    Czy wpisując nr paszportu wpisujemy też serię, np. AE 1234567 ?

  43. Santiago pisze:

    Jeszcze jedno pytanie, czy na lotnisku nadal można zapłacić gotówką za wizę czy też tylko obowiązują tam karty?

    • Tomek pisze:

      Teoretycznie tylko automaty bezobsługowe, ale nie zdziwię się, jeśli będzie tam ktoś u kogo będzie można kupić w okienku.

      Po weekendzie majowym więcej się wyjaśni – wrócą osoby, które pojechały tam na jedne z pierwszych turnusów tego sezonu.

  44. Piotr pisze:

    Wyłączyłem antywirusa, wpisałem serię i nr paszportu bez spacji i poszło. „Your application has been successfully completed.” Niestety nie dostałem maila :(

  45. seba pisze:

    witam mam pytanie co to moze znaczyc przed platnoscia wyswielta mi komunikat ze „nieprawidłowe dane wejsciowe od sprzedawcy”????dziekuje za odpowiedz

  46. perez pisze:

    Jak wpisać adres?
    ulica z numerem, kod pocztowy i miasto – wszystko bez spacji i myślnika w kodzie, a przecinek między ulicą a kodem?
    Tak byłoby ok?

    Gdańska23/14,80-350Gdańsk

    czy

    Gdańska23/14 80350 Gdańsk

    można wpisywać ń, czy trzeba n ?

  47. perez pisze:

    Wszystko luzik.
    Polskie litery ń ś przyjmuje bez oporu, adres wpisałem wg wzoru:
    Gdańska 23/14, 80350 Gdańsk
    i przyjęło.
    Wszystko działa błyskawicznie, mail przychodzi jako spam.

  48. Grzegorz T pisze:

    Cześć Tomku

    Mam problem z wpisaniem nr-u karty. W pierwszym polu pod kwotą 20 USD
    jest tylko jedno długie pole, w które wpisuję numer karty. Zarówno ostatnie trzy cyfry, bądź siedem cyfr, bądź też cały numer karty, a gdzie CVV wpisuję tylko trzy ostatnie cyfry i oczywiście ważność karty. Czy wpiszę: 3 cyfry, czy inaczej, to zawsze po przejściu do drugiego pola te z pierwszego pola same się usuwają i po: dokonaj płatności wyskakuje błąd, że muszę wypełnić wszystkie trzy pola. Co jest grane, co robię źle. Poydrowionka

    • Tomek pisze:

      Cześć Grzegorz.

      Ciekawe. Wypełniasz numer karty w taki sposób, że do każdej rubryki wpisujesz po cztery cyfry? Cały numer powinien mieć 16 cyfr. Kolejny numer to kod zabezpieczający CVV. Nie spotkałem się z tym, żeby podczas wpisywania cokolwiek się usuwało.

      Spróbuj wprowadzić wszystko jeszcze raz.

  49. Andrzej pisze:

    Wszystko gładko i bezproblemowo do drukowania. W miejscu tureckich opisów rubryk mam znaki zapytania. Czy nie będzie z tym problemu?

  50. Asia pisze:

    Jutro lecimy do Turcji. Niestety na wizie zakupionej przez stronę nie ma podanych u 2 osób serii paszportu, tylko numer. czy to oznacza problemy?
    Bardzo proszę o pilna odpowiedz
    Asia i Adam

    • Tomek pisze:

      Nie wiem jak Turcy interpretują przepisy dotyczące numeru paszportu i czy ktokolwiek zwraca na to większą uwagę. Gdybym miał zrobioną wizę bez serii zaryzykowałbym i poleciał z taką wizą jaką macie.

    • Ewelina pisze:

      I co udało sie z ta wiza ??
      Mam taki sam problem …

  51. Java pisze:

    Witam. Czy jeśli mam numer paszportu a nie mam napisanej serii to wpuszczą mnie do Turcji?

  52. Anna pisze:

    Panie Tomku,proszę powiedzieć,czy jeśli na wizie podało się jedno imię a w paszporcie ma się dwa to czy będzie problem na lotnisku w Turcji? z góry dziękuję za odpowiedź

    • Tomek pisze:

      Na wniosku napisane jest Name(s), czyli jeśli są dwa, podajemy dwa. Kwestia tylko tego, na ile Turcy zwracają na to uwagę, bo czy tak naprawdę ma to większe znaczenie…?

  53. Piotr pisze:

    Witam. Mam pytanie odnośnie kosztów. Lecimy turystycznie wiec interesuje nas wiza turystyczna 90 dniowa i teraz czy zamykamy sie w kwocie ok 100 zł na osobe (przeliczajac te 20 e) czy doliczane sa jakies dodatkowe koszty typu przelew itd ? jezeli tak to jakie to sa kwoty ? ile wynosi całkowity koszt wizy dla jednej osoby? z góry dziekuje za pomoc

    • Tomek pisze:

      Zamykacie się w kwocie 100zł / osoba kupując wizę przez internet. Koszt wizy to jedyny koszt, gdyż wszystkie ew. prowizje za płatność kartą płaci właściciel serwisu. Oczywiście kwota w dolarach czy euro z karty kredytowej zostanie ci ściągnięta po aktualnym, bankowym kursie z danego dnia.

  54. Marek pisze:

    cześć, ja takze zapomnialem wpisac drugie imie do wizy, moze juz ktos wie jak na granicy Turcy traktuja te wizy i czy mam drugi raz wydawac 20 USD, zeby dopisac drugie imie ? wylatuje w sobote rano , prosze o info…

    • marek pisze:

      własnie wrocilem z Turcji, w ogóle nie patrzyli na wize, wsadzilem do paszportu więc ją odłozył i ogladal paszport do wizy nie zajrzał

  55. Rychu pisze:

    Kupiłem wizę ważną od 08.05.2014 a prawdopodobnie lecę 11.05, zrobiłem tak w razie gdyby mi przesunęli lot, wiza będzie ważna, nie będą wymyślać, że wpisałem wcześniejszą datę?

  56. anais pisze:

    Witam , na e-wizie podałam złe miasto urodzenia . Korzystałam z formularza kontaktowego ale nikt mi nie odpisał. Pod nr tel podanym na stronie nie mówią po angielsku. Czy ktoś z państwa przekraczał granice z wiza z błędem ??

    • justyska pisze:

      Odpisał ktoś pani z formularza kontaktowego. My mamy wylot za 3 tyg i też zle wpisałam zle date

  57. Marko pisze:

    Witam mam pytanie czy można zmienić gdzieś opcje płacenia chcę zapłacić w Euro a nie widze opcji a druga sprawa wylatuje 1.06 jesli sobie dam date przlotu np 10 dni wcześniej nie bedzie kłopotu ?

  58. Kuba pisze:

    system działa bardzo szybko, tylko mam jedno pytanko – jeśli pod adres wpisałem POLSKA – to będzie traktowane jako błąd, czy wszystko ok?

    płaciłem kartą debetową – nawet nie wiedziałem, że mam taką możliwość – ale kase pobrało i wiza na mailu :)

  59. kasia pisze:

    Witam,
    Złożyłam wniosek o VISĘ, otrzymałam potwierdzenie mailowe i dokonałam płatności za pomocą karty kredytowej.
    Zauważyłam, że w jednym miejscu powinnam poprawić datę bieżącą i wpisać datę przylotu do Turcji – tego nie zrobiłam. Data mojego urlopu zaczyna się za miesiąc tj. 07.06.2014, a na wizie widnieje data (chyba ważności) 11.05.2014 – 06.11.2014. Czy będzie to miało jakieś znaczenie dla Władz Tureckich przy wjeździe do ich kraju?
    KASIA

  60. magma83 pisze:

    Popełniłam błąd w dacie urodzenia męża – wpisałam inny dzień. Skorzystałam z formularza kontaktowego – myślicie, że zmienia datę. Proszę o informacje.

    • Tomek pisze:

      Z tego co większość osób pisze, raczej nie ma co liczyć na odpowiedź.
      Domyślam się, że są zasypywani tego typu mailami.

  61. ania pisze:

    turcy wcale nie zwracaja na ta wize uwagi. sztuka sie liczy.
    kolega zakupil i zle podal date wyjazdu ( dzien wczesniej), wystraszyl sie kupil drugi raz juz z poprawna data. na miejscu specjalnie pokazał ze zła data, przeszedł normalnie :)
    wiec nie ma sie co spinac.. dla nich najwazniejsza jest sztuka i kasa :P

    • Mirek pisze:

      Witam.

      Wszystko poszło sprawnie, do momentu płatności…
      Z kartą wszystko jest ok a ciągle wyskakuje błąd.
      Co mam zrobić??
      Czy może mi pobrać opłate mimo wystąpienią błędu??
      Czy może mi pobrać opłatę kilka razy??

      Pozdrawiam

      • Rafał pisze:

        Mam ten sam problem. Jeśli znajdziesz rozwiązanie, podziel się. Ja mam kartę MasterCard Debit do konta walutowego w $ a na koncie 40$

        • Gośka pisze:

          Mam ten sam problem, wszystko ok do momentu zapłaty :-(. Odczekam 48 godzin i wtedy spróbuję całą procedurę jeszcze raz-może się uda. Bo piszą , że : „Please note that if you do not respond to this confirmation e-mail within 1 hour, your application will be cancelled. Likewise, if your e-Visa application is not completed within 48 hours, it will be deleted from the system. In these cases, you will need to create a new application.”- „Należy pamiętać, że jeśli nie reaguje na to potwierdzenia e-mail w ciągu 1 godziny, aplikacja zostanie anulowana. Podobnie, jeśli aplikacja e-wiza nie zostanie zakończone w ciągu 48 godzin, zostanie usunięta z systemu. W takich przypadkach trzeba będzie utworzyć nową aplikację „. Wnioskuję, że z racji tego że nie przeszła mi płatność to aplikacja nie została ukończona i zostanie usunięta. Pozdrawiam

  62. Tomasz M pisze:

    Witam,
    Czy ktoś zamawiał dla większej liczby osób e-visa, Opłata za transakcje jest tylko jedna.
    Może ktoś płacił z mBanku jaki to koszt

  63. ANIA pisze:

    wszystko super do momentu płatności kartą. Czy ktoś miał problemy z Visa w ING?
    Czy jest możliwe, że za którym razem przejdzie?

  64. Gośka pisze:

    Witam! Mam problem-kupiłam 3 wizy, płacąc kartą debetową i wszystko było ok, szybko i sprawnie. Przy zakupie czwartej pojawił się problem z płatnością : „An error was encountered while processing your payment. Please click on the button below to try again „- próbowałam parę razy i nadal nie przechodzi płatność :-(. Zaznaczam że nie mam limitu na karcie. Może ktoś wie co może być przyczyną i czy mam zacząć dla 4-tej osoby cały proces jeszcze raz ? Pozdrawiam

  65. Rafał pisze:

    Witam,
    Mam problem. Zaakceptowałem maila i przeszedłem do płatności. Wpisałem poprawnie wszystkie dane i… wyskoczył komunikat: Niestety
    błąd podczas przetwarzania płatności. Proszę kliknąć na poniższy przycisk, aby spróbować ponownie. Próbowałem i nic. Mam kartę MasterCard Debit wyrobioną do konta walutowego/waluta $ w Aliorze/kantor walutowy. na koncie 40$. Proszę o pomoc, poradę.

    • Gośka pisze:

      Mam ten sam problem, wszystko ok do momentu zapłaty :-(. Odczekam 48 godzin i wtedy spróbuję całą procedurę jeszcze raz-może się uda. Bo piszą , że : „Please note that if you do not respond to this confirmation e-mail within 1 hour, your application will be cancelled. Likewise, if your e-Visa application is not completed within 48 hours, it will be deleted from the system. In these cases, you will need to create a new application.”-Należy pamiętać, że jeśli nie reaguje na to potwierdzenia e-mail w ciągu 1 godziny, aplikacja zostanie anulowana. Podobnie, jeśli aplikacja e-wiza nie zostanie zakończone w ciągu 48 godzin, zostanie usunięta z systemu. W takich przypadkach trzeba będzie utworzyć nową aplikację. Pozdrawiam

  66. SYLWIA pisze:

    Panie Tomku proszę mi powiedzieć długo się czeka po wpłacie aż oni przesla wizę do wydruku na maila bo dziś wyjeżdżam i boję się,że będę musiała zapłacić jeszcze raz na miejscu,Sylwia

    • Tomek pisze:

      Wiza nie tylko przychodzi na maila, ale natychmiast po dokonaniu płatności możną ją pobrać bezpośrednio z evisa.gov.pl.

      • pitermaxx pisze:

        Witam.
        Właśnie dokonałem zakupu wizy, wszystko dobrze, płatność poszła tylko wiza nie dotarła na maila, co zrobić w tej sytuacji , można ją ściągnąć w inny sposób?

  67. Marko pisze:

    Witam mam pytanie wylatuje do Turcji 1.06 zakupiłem wizy od 29.05 zabezpieczyłem sie w razie wczesniejszego wylotu itp mysle że to nie bedzie żaden problem skoro wizy sa 90 dniowe

  68. Marcin pisze:

    Witam dzisiaj od rana próbowałem dokonać zakupu wizy przez strone internetową lecz żadnego maila, nie otrzymałem na swoje konto aby dokonać przelewu NIE wiem dlaczego chciałem się skontaktować telefonicznie z ambasadą turecka w PL ale jest to nie możliwe nikt tam nie odbiera telefonu Z tego co zrozumiałem to zostało mi jedynie zakupienie wizy na lotnisku ??? Pozdrawiam

  69. Magda pisze:

    Witam,
    Po wypełnieniu formularza pojawia się biała plansza z moimi danymi oraz z napisem na dole:Once you verify, it will not be possible to make any changes. Please note that if you do not respond to the confirmation e-mail within 1 hour, your application will be cancelled.

    Ale na mail nic nie dostałam żeby dokonać płatność..?
    A wypełniłam poprawnie…

  70. cucumba pisze:

    Dzisiaj wypełniliśmy formularze wizowe i wizy przyszły na maila w ciągu kilku sekund po zapłacie. Płaciliśmy kartą debetową Visa z ING – wcześniej jednak w banku ustaliliśmy tzw. limit dzienny do transakcji na odległość (w standardzie jest ustalony na 0zł) Użyliśmy polskich znaków – tak jak w paszporcie.

  71. magma83 pisze:

    Hej forumowicze, którzy byli już w Turcji z zakupioną wizą przez internet napiszcie swoje wrażenia czy celnicy sprawdzali na lotnisku wszystkie dane z wizy??

    • ania pisze:

      sztuka się liczy, najwazniejsze, ze ja ze soba masz. Nikt nie przywiazuje wiekszej uwagi do danych na wizie ;)

      • magma83 pisze:

        No to dobrze, ponieważ odpisali mi na maila z helpdesku, że jeżeli jest błąd w danych na wizie to jest nieważna i należy ponownie nabyć wizę.
        Nic za 2,5 tyg. jedziemy w ciemno – najwyżej zakupię na lotnisku ponownie. Liczę, że nie będą na to zwracać uwagi jak samolot wygłodniałych słońca turystów przyleci by zostawić nich kasę.

  72. zep pisze:

    Do Magdy.
    Maile przychodzą do spamu.
    pozdro.

  73. Małgoska pisze:

    Wypełniając dane do wizy zrobiłam błąd w dacie ważności paszportu (wydłużyłam ważność o 9 dni). Czy to może stanowić problem?

  74. Patico pisze:

    Po potwierdzeniu danych w fazie końcowej wyskakuje mi taki oto komunikat: Sorry
    Invalid input. Please check the information below.
    Passport Number: -> Dodam, że numer paszportu został prawidłowo podany! Ktoś zna rozwiązanie zagadki?

  75. Andrzej pisze:

    Mam tylko kartę debetową Visa wydaną przez PKO BP.
    Czy bez problemu dokonam płatności tą kartą i jakie będą łączne koszty?
    Czy na granicy można kupić wizę dokonując płatności gotówką w EURO lub USD.
    Proszę o szczegółową odpowiedź.

    • Tomek pisze:

      Koszty są takie, że transakcje bank przeliczy po swoim aktualnym kursie. Nie powinno ściągnąć więcej jak ok. 63 zł. To, czy masz odblokowaną możliwość płatności kartą debetową w Euro czy Dolarach, musisz ustalić ze swoim bankiem.

      Na granicy istnieje możliwość kupienia wizy, ale jest ona o 10 euro droższa niż kupowana przez internet. Nawet przy dwóch osobach robi to już różnicę 80 zł…

      • Andrzej pisze:

        Odpowiedz mi na jeszcze jedno pytanie:
        Jak kupuje się wizę w Turcji: trzeba wypełniać jakiś wniosek wizowy czy tak jak było wcześniej bez żadnych wniosków płacę za wizę gotówką w punkcie sprzedaży na lotnisku.

    • Andrzej pisze:

      Proszę o odpowiedź na powyższe pytanie.

  76. Ernest pisze:

    Po potwierdzeniu danych w fazie końcowej wyskakuje mi taki oto komunikat: Sorry
    Invalid input. Please check the information below.
    Passport Number: -> Dodam, że numer paszportu został prawidłowo podany! Ktoś zna rozwiązanie zagadki?

    • Agnieszka pisze:

      prawdopodobnie uzyles niedozwolonego znaku (nie koniecznie w numerze paszportu) Moze chodzic np. o myslnik w kodzie pocztowym. Powodzenia.

  77. Agnieszka pisze:

    czy ktos juz przekraczal granice z wiza zrobiona online? Jak wyglada weryfikacja – tj kto i jak sprawdza zgodnosc wizy z paszportem – straz graniczna manualnie czy komputerowo? Zrobilam drobny blad w dacie urodzenia i zastanawiam sie czy ryzykowac czy od razu wykupic nowa wize.

  78. Agnieszka pisze:

    lecimy z błędem na wizie, a po powrocie zdamy relacje

  79. Andrzej pisze:

    Czy na granicy są punkty takie jak były wcześniej, w których wizę można kupić płacąc tylko gotówką?

  80. Łukasz pisze:

    Mam problem. Zamówiłem 3 wizy przyszło na email potwierdzenie ale nie mogę dokonać płatności kartą BPH ( wczesniej juz nia płaciłem na innych zagranicznych stronach i było ok) czy to wina tej strony bo zaczynam sie denerwowac???

  81. Arek pisze:

    Witam wszystkich właśnie rozmawiałem ze znajoma która wróciła z Turcji to popytałem trochę o jej wizę i tak kupiła bezproblemowo przez e-visa, a na miejscu nie było żadnych problemów, w wizę nawet nie spojrzeli wystarczy że była wychodzi na to że idą na sztuke.

  82. Damian pisze:

    Właśnie wysłałem wniosek. Czekam od ok. 40min i nic. Spam czysty.

  83. Pani KR pisze:

    Witam U mnie też kicha – w momencie przekierowania mnie na stronę banku – pisze na niej że: „nieprawidłowe dane wejściowe od sprzedawcy” co to jest?????

  84. Pani KR pisze:

    Kupiłam!!!! He he okazało się że jeśli macie kartę Visa Elektron w PKO BP i macie włączoną usługę 3d secure to taki właśnie komunikat wyskoczy: „nieprawidłowe dane wejściowe od sprzedawcy”. Na infolinii powiedzieli że trzeba to wyłączyć (przez internet się da) i wtedy przechodzi bez najmniejszego problemu. Od razu dostałam wize nic mnie nie przekierowywało. Jutro kupię drugą i z problem z głowy. Rzeczywiście jest to banalnie proste i mega mega szybkie.

    • Andrzej pisze:

      Pytanie do Pani KR
      Jakie poniosła Pani dodatkowe koszty?

      • Pani KR pisze:

        Nie ma dodatkowych kosztów – 20 USD przeliczane jest po kursie aktualnym PKO BP. Obie płatności nie przekroczyły 63zł

        • Andrzej pisze:

          Pytanie do Pani KR
          Posiadam tylko kartę płatniczą Visa wydaną przez PKO BP.
          Czy płatności dokonała Pani kartą kredytową?

  85. Edyta pisze:

    Płaciłam zwykłą kartą debetową visa pkobp, wszystko bezproblemowo. Cała operacja trwała wraz z wypełnieniem formularza ok 5 minut ;)

  86. Damian pisze:

    Niestety, do dzisiaj klapa piszę wniosek od kilku dni o różnych porach i nic, brak odzewu.

  87. Pani KR pisze:

    To ciekawe, że nie ma odezwu. U mnie wszystko poszło bez problemu i błyskawicznie.

  88. Andrzej pisze:

    Pytanie do pani Edyty:
    Płaciła Pani przez ipko- proszę o informację co po kolei Pani robiła- nie ukrywam robię to po raz pierwszy i mam z tym problem.
    Proszę o szczegółową podpowiedź.

    • Edyta pisze:

      ojej, spróbuję streścić ;) Sprawa pierwsza oczywiście wypełnienie prawidłowo formularza zgłoszeniowego, najlepiej bez polskich znaków. Jeżeli formularz został pomyślnie wypełniony, dostanie Pan na maila potwierdzenie wraz z nr referencyjnym, na pewno wiadomość wyląduje w spamie: E-mail address verification message REF… i tu nr referencyjny, klika Pan w „Approve” i przekierowywuje do strony z płatnością, gdzie trzeba będzie uzupełnić dane karty, jak nr karty, składający się z 16 cyfer (bez żadnych spacji itp), później podaje Pan nr cvv czyli nr 3 cyfrowy, który jest na odwrotnej stronie karty na białym pasku,potwierdza Pan „make payment” i to wszystko :) Ja sama byłam zszokowana, że udało mi się zapłacić zwykłą kartą debetową bez jakiejkolwiek interwencji ze strony banku dot. odblokowania możliwości płatnością w walutach obcych :) Jeżeli nie wystąpią problemy z płatnością i weryfikacją karty… powinien Pan za chwilkę na maila otrzymać info, że płatność została dokonana i visa jest do pobrania klika Pan „pobierz” i to wszystko. Mam nadzieję, że za bardzo nie namąciłam i chociaż trochę pomogłam.

  89. Arek pisze:

    Płaciłem kartą debetową banku millenium również żadnych problemów nie było wizę kupowałem dla 4 osób cała operacja trwała ok 20 min (na 4 osoby)

  90. Robson pisze:

    Właśnie zakupiłem dwie wizy przez internet według opisu powyżej. Nie było żadnych problemów. E-mail z potwierdzeniem przyszedł na pocztę tylko że w spamie. Mam pocztę na portalu o2 i potwierdzenie było w zakładce inne. Płatności dokonałem kartą visa elektron wydaną przez deutsche bank polska.Jest to karta nie kredytowa ale debetowa którą płacę za codzienne zakupy w sklepie i nie było problemu. Myślę że tak jak któś pisał powyżej zależy od banku czy karta debetowa ma możliwość płatności w sieci. Ja wcześniej zadzwoniłem na infolinie deutsche bank i zostałem poinformowany że moja karta bedetowa ma taką możliwość i można nią płacić w sieci (poza stronami związanymi z hazardem i grami – w takim wypadku płatność nie przejdzie). jak najbardziej polecam stronę z wizą elektroniczną wszystkim. Dodam tylko ze moje konto zostało obciążone kwotą około 60,90zł po dokonaniu transakcji więc przelicznik całkiem spoko. Oczywiście kwota zależy od aktualnego kursu w banku. U mnie całkiem dobrze wyszło;-)

  91. Olga pisze:

    Ja kupiłam wczoraj dwie wizy i wszystko poszło gładko. No prawie, bo popełniałam błąd w swoim! nazwisku…. Jednej litery zabrakło…. Ale to nic, mam nadzieję, że nikt nie zauważy ;) Lecę 10-czerwca i oczywiście po powrocie zdam relację :D

  92. Paweł pisze:

    Witam. Pomyliłem się i wpisałem w rubryce imiona nazwisko a w nazwisku imiona. Czy taki „czeski błąd” kwlifikuje wizę jako nieważną?

  93. juta pisze:

    Bardzo proszę o odpowiedź co zrobić jak wypisałem formularz e vizy Tureckiej zapłaciłem kartą kredytową jak trzeba a wizy na maila nie dostałem i jadąc do Turcji na wakacje musiałem drugi raz wykupić na lotnisku jak reklamować aby odzyskać pieniądze za wizę. Janusz.

    • Tomek pisze:

      Wiza przychodzi na wcześniej zweryfikowanego maila, więc jeśli potwierdziłeś adres email, ciężko o to, by wiza nie dotarła na twój adres email.

      Mało tego, po dokonaniu płatności, masz od razu wygenerowany odnośnik do wizy, bez konieczności drukowania jej z maila. Myślę, że nawet nie ma co się bawić w jakiekolwiek reklamacje.

      • juta pisze:

        A jednak na pewno wiza nie dotarła na maila,a co do wygenerowanego odnośnika do wizy nie wiem gdzie go szukać jeżeli możesz prościej to napisz o co chodzi z tym wygenerowanym odnośnikiem do wizy bez konieczności drukowania jej z maila. Płaciłem kartą kredytową banku śląskiego.

  94. Anna pisze:

    Mam pytanie lecimy 14 czerwca. Jak długo muszę czekać na realizację zamówienia? Zostało mi 4 dni. Zdażę czy nie?

  95. ALLL pisze:

    Witam.
    W tym pierwszym mailu od nich na bank jest wiza. Wejdź i naciśnij Approv i potem dalej.
    Pozdro.

  96. Axor pisze:

    Witam
    Trzy wizy , płatność kartą wirtualną ING .
    Bez żadnego problemu , koszt ok 62 zł
    E-maile po kilkunastu sekundach.
    Pozdr

  97. PIOTR pisze:

    Witam, dostałem wizę, załadowałem ja na kompa, ale nie mogę jej wydrukować, po naciśnięciu „drukować”nic się dzieje. Sprawdzałem drukarkę i jest w porządku, może ktoś mi pomoc?

    • Tomek pisze:

      Jaja sobie robisz?
      To tylko kwestia drukarki.
      Jak poradziłeś sobie z wizą, to nie umiesz poradzić sobie z plikiem PDF?

  98. Kasia pisze:

    Od tygodnia wysyłam prośbę o vise i żadnej odpowiedzi na pocztę nie dostaję, coraz bardziej się denerwuję, bo zaraz mam wyjazd, a visy jak nie ma tak nie ma. Wydaje mi się, że wszystko poprawnie wypełniam, bo wstępnie mi zatwierdza, a dalej na pocztę c nie przychodzi. Czy umiecie mi powiedzieć dlaczego tak się dzieje? I co mogę poprawić żeby osiągnąć cel.

  99. Kasia pisze:

    to żle się wysłowiłam wypełniam wniosek i nie mam żadnej wiadomości na maila?

  100. Pani KR pisze:

    musisz sprawdzić w spamie, niemozliwe że nic nie przychodzi. A co do problemów z drukarką – trzeba sprawdzić jaka jest ustawiona domyśla lub czy wogóle podłączona…nie za bardzo rozumiem jak drukarka nie chce drukować…

  101. Gosia pisze:

    Panie Tomku, mieszkam aktualnie za granica, lecz lece do Turcji z polskiego biura podrozy, gdzie podawany byl moj polski adres.Ktory adres zamieszkania powinnam podac przy wypelnianiu formularza do visy? czy to ma jakies znaczenie?

  102. Agnieszka pisze:

    2 tyg temu lecielismy do Turcji z błędem na wizie (zła data urodzenia). Zaryzykowaliśmy i pojechaliśmy z błędną wizą.
    Potwierdzam wcześniejsze informacje – faktycznie na wizy nikt nie patrzy. Sprawdzają tylko paszporty, wizy leżały na ladzie i nikt nawet na nie nie spojrzał (były nas 4 osoby nikt nie przeliczył). W razie czego nieopodal stoją automaty gdzie ewentualną wize mozna wykupić.

  103. kris pisze:

    Witam, czy mógłbym zobaczyć taką przykładową wizę jak ona wygląda po wydrukowaniu?

  104. Marzena pisze:

    Panie Tomku,
    wylatuję o Turcji 09.09 i wracam 16.09
    Prosze o informację, kiedy powinnam wykupić wizę. Czy już teraz mogę czy jest na to za wcześnie? Nie chciałabym żeby straciła ważność…

    Będę wdzięczna za informację
    Pozrawiam

    • Tomek pisze:

      Nie ma to żadnego znaczenia kiedy będzie kupiona wiza, gdyż i tak w drugim kroku podaje się planowaną datę przyjazdu. Ja jednak takie rzeczy wolę zostawiać na ostatnią chwilę – do września trochę czasu, w w międzyczasie może się np. zdarzyć (czego oczywiście nie życzę), że wyjazd anulujecie. Wtedy przepadnie również zapłata za kupione wizy.

  105. wiola pisze:

    We wniosku podałam tylko pierwsze imię, w paczporcie są dwa, czy będzie to problem?

  106. Grzesiek pisze:

    Faktycznie, nie wiem skąd się biorą kłopoty ludzi, ale kupno tej wizy online to bardzo duże ułatwienie i zero problemów. Ja dla 1 osoby wypełniałem to wszystko ok 1-2 min. I nie przychodziło mi na spam tylko normalnie na skrzynkę (może coś poprawili). Karta kredytowa Visa. Nie wiem skąd też problemy co pisali niektórzy z zabezpieczeniem Secure, przekierowuje później na stronę banku i tyle. Pozdrawiam

  107. magma83 pisze:

    Witam, potwierdzam wcześniejsze maile, że nikt tych wiz nie sprawdza (sama jechałam z błędną wizą męża), byłam świadkiem, że nawet ktoś nie miał wizy i go puścili bo była taka kolejka do odprawy. Wszystko przebiega sprawniej niż w poprzednim roku.
    Pozdrawiam

  108. kruszyna pisze:

    Witam wczoraj bezproblemowo zakupiłam online 2 wizy płatnosci niby tez przeszła pomyslnie ale do tej pory nie obciązyli mi konta jak mogę sprawdzić czy prawidłowo dokonałam płatnosci za wizę w sensie czy napewno za nią zapłaciłam? bardzo proszę o odpowiedz pozdrawiam

  109. magda pisze:

    Witajcie
    Mam problem ponieważ wykonuje wszystko zgodnie z instrukcjami i nie otrzymuje maila zwrotnego zeby dokonac platnosci ….wypelnialam arkusz juz trzy razy i dalej to samo!!!!
    Czy ktoś mial taki problem …prosze o pomoc!!!

    • ~shaman~ pisze:

      Mam ten sam problem. Nie doczekałem się maila zwrotnego :( Nie wiem, co dalej robić, a wylot za kilka dni…

  110. kris pisze:

    witam właśnie kupiłem 3 wizy nie było z tym żadnego , pomyliłem się w nawnisku zamiast ą wpisałem a ale mysle ze będzie ok wizy kupiłem z wczesniejsza data niż mam wylot w razie przełożenia przez biuro podróży ale wiza jest wazna 90 dni także jest ok

  111. Łukasz pisze:

    Wszyscy piszą, że nawet nie sprawdzają itd… A mi się wydaję, że jak skanują paszport to po numerze im wychodzi czy wiza jest, czy jej nie ma. Wydruk jest do sprawdzenia w razie jakiegoś błędu. Dlatego tak duży nacisk w formularzu kładziony jest na numer (ma być bez spacji). Jest tak dlatego, że w polu paszportu które jest skanowane jest właśnie numer paszportu bez spacji np.: AZ0234568…<<<<<<<<<<<<01 Także liczy się "zerojedynkowo" – numer paszportu ma wizę lub jej nie ma. Wszystko odbywa się elektronicznie, jest to najszybszy sposób sprawdzenia posiadania wizy przez tureckich pograniczników.

  112. Grzegorz pisze:

    mażna zapłacić zwykłą kartą do bankomatu?? Jest opcja przelewu bankowego?

  113. Magda pisze:

    Witam serdecznie. Mam pytanie odnośnie wizy. Mianowicie czy mogę wykupić nową wizę jeżeli stara jest jeszcze ważna? W lutym kupilam stara wizę i bylam w turcji jedynie na tydzien. Teraz planuje jechac na dwa miesiace dokladnie w lipcu jednak termin (czyli te 180 dni) konczą się w sierpniu (miesiąc przed moim wyjazdem – planuję zostac do września). Zaznaczam, że nie wykorzystalam tych 90 przyslugujacych dni. jedynie koncza mi się te 180 po których wiza staje się nieważna. Bylabym ogromnie wdzięczna za odpowiedź.

  114. Marcin pisze:

    Witam
    podczas zakupu wizy on line zle wpisalem date urodzi dziecka zamiast 2002 wpislalem 2012,czy trzeba to zmienic czy sie ktos uczepi tego bledu .zgory dziekuje z odp.

  115. Bożena pisze:

    Z tego co widzę wszystkie koszty pokrywa odbiorca przelewu, ja zapłacę za przewalutowanie.
    Czyli zakupując wizę od razu jest w formularzu opcja, że wszystkie koszty pokrywa odbiorca przelewu?

  116. Anna pisze:

    Bardzo dziękuję za informacje od Pana. Postępowałam według Pańskich instrukcji i bez problemów zakupiłam 4 wizy (dla całej rodziny). Płaciłam debetówką Visa (mBank), ale wcześniej odblokowałam sobie płatności internetowe.
    Pozdrawiam.

  117. sen pisze:

    Panie Tomku, w srode w nocy aplikowalam o 4 wizy jednak nie przeszla mi platnosc karta kredytowa milenium. W czwartek w ciagu dnia oplacilam je ponownie inna karta tym razem zwykla debetowa ing- pojawila sie blokada tych czterech robionych osobno dla kazdego transakcji jednak wisy przyszy tylko 3. Minela doba a ja mam 3 wizy aplacilam i aplikowalam o 4 wizy.
    Jest jakas mozliwosc reklamacji??
    pozdrawiam Magda

    • Tomek pisze:

      Możliwość jest, jest na stronie formularz kontaktu, w którym można opisać zaistniałą sytuację. Z tego co czytałem w komentarzach innych – odpowiadają na wiadomości wysłane za pomocą tego formularza.

  118. lukas pisze:

    Czy wpisując Ą lub Ł popełniam błąd wypełniając formularz, czy one mogą być uznane za znaki szczególne ???

    • Tomek pisze:

      Nie istotne, jeśli wpiszesz Ł czy Ą, formularz po prostu wyświetli ci błąd i wiza nie przejdzie. Nie używamy polskich liter.

  119. adi pisze:

    Ja dzis wykupywalem 2 wizy.. wpisalem polskie znaki czyli ż i ą, widnieja one na wizie nie bylo zadnych problemow i wszystko ok sciaglo mi skonta cos kolo 61 zl od jednej wizy pozdrawiam

  120. sylwia pisze:

    Mam problem po wypełnieniu formularza no zdarzył się błąd, zamiast dwóch imion podałam jedno, nie wiem czy będzie miało to znaczenie, ale gdy doszłam do wpisywania danych z karty i zatwierdzeniu, wyskakuje na czerwono error i nie wiem co dalej robić od nich numer r…przyszedł na spam kasy nie pobrało wizy nie ma.

  121. akser pisze:

    Witam, byłem dopiero co. Mieliśmy wizy kupione przez internet dla 4 osób, z tym, że w jednej był błąd: w polu nazwisko wpisane było imię, a w polu imię – nazwisko. Zauważyłem błąd w Polsce ale stwierdziłem, że jeśli się przyczepią, kupię na lotnisku raz jeszcze. Wydrukowanych wiz nikt od nas nie chciał i przeszliśmy kontrolę bez problemu :)

  122. tello pisze:

    Hej ;) Mam pytanie: nie wpisałam serii paszportu tylko sam numer i teraz się zastanawiam bo jeśli będą sprawdzać na „sztuki” to spoko, ale jeśli będą mi skanować paszport to czy wiza podana bez serii jest systemowo przypisana do mojego paszportu ? żeby nie okazało się że zeskanują mi paszport a tam nie ma wizy, albo druga sytuacja że jeśli teraz dokupię drugą- będę mieć dwie „na koncie”….

  123. Kuba pisze:

    Panie Tomku. Obydwoje z żoną mamy paszporty polskie ale nasze dziecko posiada paszport irlandzki. Czy jest to jakiś problem przy zakupie e-wiz?

  124. kasia pisze:

    Witam,
    Płatność kartą debetowa/wirtualną ING.
    Bez żadnego problemu, koszt 62 zł.
    E-mail z e-wiza po krótkiej chwili w spamie na wp.pl.
    Szybko, sprawnie, polecam.

  125. Ewelina pisze:

    Wykupiłam wizy ale nie wpisałam nr seri tylko sam numer paszportu.
    Nie bedzie z tym problem ?
    Czy ktoś z państwa podróżowałam z takim błędem w wizie ??
    Powinnam zaryzykować i podróżować z taka wiza ??

    • Tomek pisze:

      W najgorszym wypadku kupi się drugą na lotnisku w Turcji.

      • Ewelina pisze:

        Ceny za wizy na lotnisku sa takie same jak przez internet ??
        Czytałam na jakies stronie ze wiza kosztuje 30€ …
        W ogóle jest nadal taka możliwość wykupienia na lotnisku ??
        Moj pierwszy wyjazd do Turcjii i strasznie sie stresuje ze cos bedzie nie tak.

        • tello pisze:

          Hej, w ostatnią niedzielę byłam w Turcji z wizą bez nr serii, też pytałam się na tej stronie czy nie będzie z tym problemu i nie było ;) Celnik bierze paszport i wizę, skanuje paszport, patrzy na właściciela i rzuca okiem na wizę, oddaje ją, podbija paszport ;) Mam nadzieję że jest tak za każdym razem, wychodzi na to że wizy tureckie to tylko kwestia kasy, ważne żebyś miała wykupioną :)

  126. marikfox pisze:

    Witam. Mam pytanie.
    Mieszkamy w UK i wykupilismy wycieczke w angielskim biorze podrozy.
    Biuro to podaje numer do Travel Visa Company aby zalatwic wize.
    Oni krzycza sobie £75 od osoby a jest nas trzech razem z dzieckiem wiec wychodzi sporo.
    Czy mozemy wykupic wize na https://www.evisa.gov.tr/en podajac polskie paszporty i angielski adres zamieszkania? Czy musimy raczej skozystac z instytucji badz firmy podanej przez przewoznika?
    Pytanie moze oczywiste ale zastanawia mnie ta roznica w cenie.

    Dziekuje i pozdrawiam wszystkich.

  127. Piotr pisze:

    Właśnie zrobiłem dwie wizy, zero problemu, wszystko sprawnie poszło i wizy miałem praktycznie od razu na poczcie, wystarczy tylko się nie spieszyć z wypisywaniem i wszystko dokładnie kilka razy sprawdzić przed akceptacją żeby potem nie było dziwnych problemów, dokładny koszt 65,45 zł od sztuki, pozdrawiam :)

  128. Paulina pisze:

    Probowalam kupic wizy w polskiej wersji jezykowej przegladarki. Wypisalam formularz dla 4 osob na raz po przejsciu do platnosci, wpisaniu danych z karty i kliknieciu dalej pojawia sie komunikat o bledzie. Co robic?? Proba platnosci byla z karty mastercard i visa….

  129. Leszek pisze:

    Wystarczy mieć plik z wizą jako dokument na przykład w telefonie, lub tylko paszport, system sam sprawdza fakt posiadani wizy w trakcie skanowania paszportu.

  130. Wera pisze:

    Właśnie zakupiłam wizę korzystając z polskiej wersji strony. Każdy etap odbył się bezproblemowo i mam już wizę na mailu. Polecam!

  131. Marek pisze:

    Ja od wczoraj próbuję kupić wizy dla swojej rodziny i nie mogę się doczekać od nich na maile potwierdzające. Jak wszedłem w status wniosku na stronie to otworzył mi się panel do płatności. Zapłaciłem, kasa z karty zeszła, dostałem potwierdzenie. W systemie wygenerowały się wizy więc je wydrukowałem. Jednak w ogóle nie dostałem od nich żadnego maila. Mam nadzieję, że nie zakwestionują mi tych wiz na lotnisku bo np. w systemie nie będą mieli mojego wniosku lub z jakiegoś innego powodu.

    Czy ktoś może miał podobny przypadek ? Czy mam się przejmować brakiem maila od nich ?

    Oczywiście napisałem do nich wiadomość z pytaniem o to przez formularz kontaktowy, ale jeśli oni tak samo będą mi odpowiadali ma mojego maila to mogę nie dostać odpowiedzi do wyjazdu. Jest sezon urlopowy, może większość urzędników teraz siedzi sobie na swoich tureckich plażach zamiast zajmować się turystami.

    • Tomek pisze:

      Marek, jeśli wiza się wydrukowała, a płatność przeszła, to na 100% wszystko jest w porządku. Fakt, mail swoją drogę powinien przyjść, ale może trafił do spamu?

      Nawet jeśli czytasz maile bezpośrednio na serwerze mogło się zdarzyć, że filtry antyspamowe wcześniej przechwyciły wiadomość i nie zobaczysz jej nawet w spamie.

  132. Tomasz pisze:

    Hej! Złożyłem zamówienie, moja karta kredytowa visa przeszła, mam plik pdf, ale nie obciążyło mi konta, a minęły już 4 dni. Chciałbym zamówić następną ale nie wiem ile mnie to wyniesie, miał ktoś tak?

  133. Paulina pisze:

    Nurtuje mnie moja sytuacja. Posiadając konto w Credit Agricole utworzyłam do niego konto walutowe i wpłaciłam 20 USD na wizę. Wypełniłam wniosek, potwierdziłam e-mail, wpisałam numery z kart i koniec – transakcja zaakceptowana i wiza na mailu. Tylko dziwi mnie brak logowania do banku i potwierdzania płatności. Zwłaszcza ze logując się teraz do banku mam na koncie te 20 USD i nawet nie są zablokowane.

  134. Mateusz pisze:

    Witam, ja mam taki problem z wizą turecką. Mianowicie wpisałem wszystkie dane, dostałem maila potwierdzającego natomiast nie moge zapłacić gdyż po wpisaniu wszystkich danych z karty debetowej po przekierowaniu na strone banku (PKOBP) wyskakuje mi komunikat Niepoprawne dane wejsciowe podane przez sprzedawce. Nie wiem teraz co zrobić, bo wylatuje w piątek (oczywiście 3Dsecure zostało aktywowane).

  135. Agnieszka pisze:

    A ja mam pytanie odnośnie ważności wizy przy zmianie paszportu. Mama ma paszport oraz wizę ważną do 3 lutego. Kupiła wizę 4 sierpnia jak lecieliśmy do Turcji. Wróciliśmy po 15 dniach, czyli jeszcze zostało jej do wykorzystania 75 dni z tej wizy. Chcemy lecieć znów pod koniec września i potem na Boże Narodzenie. Złożyła po powrocie wniosek o nowy paszport i ma do odbioru na 24 wrzesień, a tegoż dnia właśnie mamy wylot. Czy wyleci jeszcze na swój stary paszport i wizę? Czy jakby się udało jednak do tego czasu dostać nowy paszport to czy jest konieczność zakupienia nowej wizy? Czy może w systemie gdzieś mają dane zapisane i jaki miała wcześniej a jaki ma teraz?

  136. Robert pisze:

    Dokonuję swoją kartą wiele płatności zagranicznych (bilety kolejowe, rezerwacje noclegów itp.) a nie posiadam usługi 3D-Secure. Czy noja płatnośc za e-wizę przejdzie?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

komentarze z facebooka: