Odprawa na lotnisku

Odprawy bezbiletowe coraz powszechniejsze

Uproszczenie procedur, prostota, wygoda i oszczędności dla touroperatorów – to zalety bezbiletowej odprawy na krajowych lotniskach, którą wprowadza coraz więcej biur. Nie zawsze „bezbiletowa” odprawa jest faktycznie bezbiletowa – wydrukowanie dokumentów spada na samych klientów bądź biura agencyjne.

W zasadzie chyba pierwszym biurem, które zaczęło wpuszczać na pokłady swoich samolotów klientów bez żadnych dokumentów była Itaka. Do tej pory świadczy tą usługę przy rejsach operowany czeską firmą Travel Service (zdecydowana część lotów Itaki).

Później z pomysłem bezbiletowej odprawy wszedł Exim Tours, jednak bezbiletowa oznaczała po prostu przymus wydrukowania biletów oraz voucherów przez biuro agencyjne, bądź przesłanie odpowiedniego pliku do klienta. Upraszczało to znacznie sprawę Eximowi – oszczędność setek kartek przy jednej odprawie oraz wygodę dla klienta – od tego czasu nie było konieczności meldowania się na stanowisku biura podróży w celu otrzymania wszystkich dokumentów.

Co prawda niektórych dołował zwykły papier z drukarki pocięty nożyczkami, ale czego się nie robi dla jednej kolejki na lotnisku mniej… 🙂

Tropem Eximu poszła Alfa Star, TUI, a od wczoraj również Sun & Fun oraz Wezyr Holidays. We wszystkich przypadkach warunkiem sprawnej odprawy jest wcześniejsze samodzielne wydrukowanie dokumentów – numeru polisy, voucherów oraz biletów. Dla klientów pojawiły się na stronach specjalne panele do logowania, w których podając swoje nazwisko, numer rezerwacji czy inne dane uwierzytelniające, można bezpośrednio przed wylotem znaleźć wszystkie potrzebne dokumenty.

TUI ponadto umożliwia otrzymanie pocztą tradycyjnych dokumentów, jednak opłata za taką przyjemność to dodatkowy koszt 25zł. Biurem, które w dalszym ciągu wysyła dokumenty podróży na adresy klientów pozostał Neckermann.

Podziel się wpisem
Podobne wpisy
Targi coraz słabsze – case study Glob 2013
Autokar TUI
Oferta TUI znika z portali
Upada Lemur Travel
Nieliczne biura żegnają się z godnością
1 wypowiedź
  • Odpowiedz

    Zmiana ta oznacza oszczędność dla organizatora oraz wygodę dla klienta – nie tezeba będzie przed samą odprawą stać w kolejce do stanowiska biura podróży. Mimo tych zmian, nad prawidłowym przebiegiem odprawy będzie czuwał pracownik Wezyr Holidays, który będzie również służył informacją o stanowiskach odprawy dla klientów Wezyra.

Zostaw komentarz

Twój komentarz

Imię
Twoja www